هوش تجاری

مدیران ارشد سازمان‌ها نیاز دارند تا با استفاده از شاخص‌هایی، مسائل پر اهمیت در حوزه تعریف شده خود را پایش نمایند و از آن‌ها برای تصمیمات مدیریتی استفاده نمایند. این «شاخص‌های کلیدی عملکرد(KPI) » لازم است پیشاپیش شناسایی شده و به سادگی، در قالب نمودارهای مناسب و با امکان بررسی از ابعاد گوناگون در اختیار مدیریت قرار گیرد.
هوش تجاری

مدیران ارشد سازمان‌ها نیاز دارند تا با استفاده از شاخص‌هایی، مسائل پراهمیت در حوزه تعریف‌شده خود را پایش نمایند و از آن‌ها برای تصمیمات مدیریتی استفاده نمایند. این «شاخص‌های کلیدی عملکرد(KPI) » لازم است پیشاپیش شناسایی شده و به سادگی، در قالب نمودارهای مناسب و با امکان بررسی از ابعاد گوناگون در اختیار مدیریت قرار گیرد.

جهت ارائه تصویر کلان از وضعیت رفاهی کشور و بنا به نیاز مدیران، شاخص‌هایی روی داده‌های تجمیع‌­شده در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان تعریف و بر اساس آن‌ داشبوردهایی که انواع مختلف دارند، طراحی و پیاده‌سازی شده است. نمایش شاخص‌های پایگاه اطلاعات رفاه به دو صورت کلی جغرافیایی و نموداری انجام می‌شود که در ادامه و پس از ارائه تعدادی از شاخص‌ها به ارائه نمونه‌هایی از آن‌ها می‌پردازیم.

جدول ‏زیر  تعدادی از شاخص‌های تعریف­ شده در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را نشان می‌دهد.

 عنوان  حوزه داشبورد  جغرافیایی
 تعداد افراد در هر دهک  نقشه فقر کشور  
 پراکندگی تعداد فارغ‌التحصیلان بر اساس محل تولد در استان‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی  
  تبعیض جنسیتی در درآمد   فارغ‌التحصیلان دانشگاهی  
 درصد پراکندگی تعداد کودکان بازمانده از تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل  
  توزیع جغرافیایی دهک‌های درآمدی در تهران نقشه تهران  *

۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ۱۹:۲۱
کد خبر : ۱۵۲,۶۶۲
کلیدواژه ها: هوش تجاری، شاخص KPI، پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید